Notice: Undefined index: zakres in /templates/krotoskiadwokaci/html/com_content/article/casestudy.php on line 32
WYBRANE SPRAWY
Wdrożenie procedury IDD (Insurance Distribution Directive) u dealera samochodów

Kancelaria wychodząc naprzeciw wymaganiom klienta, sporządziła oraz wdrożyła procedurę IDD (Insurance Distribution Directive) dotycząca standardów dystrybucji ubezpieczeń. Nowe przepisy weszły życie 1 października 2018 roku i zobowiązywały Agentów Ubezpieczeniowych, czyli nierzadko Dealerów do podwyższenia staranności w wykonywaniu czynności agencyjnych, kierując się wyłącznie interesem klienta poprzez badanie jego rzeczywistych potrzeb przed zawarciem umowy ubezpieczenia oraz udzielaniem mu rzetelnych, zrozumiałych oraz niewprowadzających w błąd informacji.

W dobie nowych procedur, Agent jest zobowiązany do odbywania cyklicznych szkoleń oraz przekazania klientowi wyczerpujących informacji o sobie np. czy reprezentuje więcej niż jednego  Ubezpieczyciela, jakie łączą go powiązania kapitałowe, czy jaki rodzaj wynagrodzenia przysługuje Agentowi z tytułu świadczonych usług, jak również jakie uprawniania ma klient - np. jak wygląda proces składania reklamacji. Klient wówczas ma możliwość zweryfikowania, czy faktycznie jego oczekiwania i potrzeby zostaną spełnione. Aktualnie szczególnie istotna jest analiza potrzeb klienta, która jest kluczowym etapem dostosowania oferty pod klienta.

Obecnie ubezpieczenie ma być szyte na miarę i nie może zawierać elementów, których dany klient nie potrzebuje.

Aby przygotować na to swoich klientów Kancelaria sporządziła konieczne dokumenty, wdrożyła procedury postępowania oraz naświetliła kluczowe prawa i obowiązki obu stron umowy ubezpieczenia, co nie tylko spełniło wymagania ustawowe, ale również zoptymalizowało proces obsługi przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów.