NAPISZ DO NAS
Kancelaria wychodząc naprzeciw wymaganiom klienta, sporządziła oraz wdrożyła procedurę IDD (Insurance Distribution Directive) dotycząca standardów dystrybucji ubezpieczeń. Nowe przepisy weszły życie 1 października 2018 roku i zobowiązywały Agentów Ubezpieczeniowych, czyli nierzadko Dealerów do podwyższenia staranności w wykonywaniu czynności agencyjnych, kierując się wyłącznie interesem klienta poprzez badanie jego rzeczywistych potrzeb przed zawarciem umowy ubezpieczenia oraz udzielaniem mu rzetelnych, zrozumiałych oraz niewprowadzających w błąd informacji.
W dobie nowych procedur, Agent jest zobowiązany do odbywania cyklicznych szkoleń oraz przekazania klientowi wyczerpujących informacji o sobie np. czy reprezentuje więcej niż jednego Ubezpieczyciela, jakie łączą go powiązania kapitałowe, czy jaki rodzaj wynagrodzenia przysługuje Agentowi z tytułu świadczonych usług, jak również jakie uprawniania ma klient - np. jak wygląda proces składania reklamacji. Klient wówczas ma możliwość zweryfikowania, czy faktycznie jego oczekiwania i potrzeby zostaną spełnione. Aktualnie szczególnie istotna jest analiza potrzeb klienta, która jest kluczowym etapem dostosowania oferty pod klienta.
Obecnie ubezpieczenie ma być szyte na miarę i nie może zawierać elementów, których dany klient nie potrzebuje.
Aby przygotować na to swoich klientów Kancelaria sporządziła konieczne dokumenty, wdrożyła procedury postępowania oraz naświetliła kluczowe prawa i obowiązki obu stron umowy ubezpieczenia, co nie tylko spełniło wymagania ustawowe, ale również zoptymalizowało proces obsługi przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów.